In i dimman


Kommentarer
Postat av: John

Hej!



Tack för ännu en fin blogg om ert lokförararbete :)



Ok, Jo pendlandet på utbildningen kan jag nog leva med, det kan de vara värt!



Ska kolla lite med SJ hur det ser ut just nu med deras utbildning, men som du säger med DSB så ser det nog inte ljust ut här nere i Skåne..



Men om det skulle vara så att dom har utbildning, Kan man då göra avtal med SJ att man vill vara staionerad här nere isåfall?? Täntke mest så jag slipper flytta och räknas Hässleholm/Kristianstad som stationsorter då?



Tack för att du tar dig tid att svara på mina frågor :)



MVH John

2008-10-06 @ 18:55:59
Postat av: Oskar

När jag sökte till SJ´s utbildning fanns bara Helsingborg att välja på. Men när jag var på intervju så frågade jag om det gick att få vara i Malmö trots allt och det gick bra sa dom, så man vet aldrig. Vad jag vet är att SJ i nuläget inte behöver förare i Malmö men inom fem år kommer dom garanterat behöva det.

SJ har bara Malmö som åkstation i södra Sverige. Nästa norr ut är Nässjö eller Kalmar, följt av Göteborg och Linköping.



Går du SJ´s utbildning så måste du jobba åt dom i 2 år men går du en KY-utbildning så har du gott om jobb här nere att välja på. Arriva, DSB-First, Green cargo, Hector rail mm. mm.



Lycka till!

2008-10-07 @ 13:11:56
URL: http://funktionfyrtiotre.blogg.se/
Postat av: John

Ok,Ja jag får väll se lite hur jag ska göra här isåfall.



Var bor du själv Oskar, bor du nere vid Malmö? Nackdel när man bor som jag så långt ifrån en åkstation, Behöver man kanske ta sig långt innan man kommer till jobbet och kan börja jobba.. (om jag nu skulle gå utbildningen och få jobb här inom dom närmaste åren)



Green Cargo har väll med någon utbildning har jag hört ryktas om? Kanske något du känner till??



//John

2008-10-07 @ 13:37:41
Postat av: Oskar

Jag vet tyvärr inget om GC´s utbildning.



Jag bor i dina krokar och pendlar nu till Malmö.

Tycker det funkar rätt bra. Visst, det kan vara lite segt när man börjar 4-5 på morgonen men annars går det fint.

2008-10-07 @ 15:13:26
URL: http://funktionfyrtiotre.blogg.se/
Postat av: john

Ok, har du möjligthet att skicka mig ett arbetsschema på hur en vecka eller 2 kan se ut på min mail? Mest för nyfikenheten, kan vara kul och se hur det kan fungera.



Så ska jag kolla lite med Sj hur det ser ut nu, annars får jag kanske vänta med utbildning.. har som sagt redan fast jobb (skift jobb), men vill prova något annat nu :)



j[email protected]

2008-10-07 @ 19:04:51
Postat av: Oskar

Du har fått mail!

2008-10-07 @ 20:40:16
URL: http://funktionfyrtiotre.blogg.se/
Postat av: Oskar

Eller det funkade nog inte. Märkligt...

Har du någon annan adress?

2008-10-07 @ 20:46:21
URL: http://funktionfyrtiotre.blogg.se/
Postat av: John

hej!



Jag ser nu att det är inte rätt adress här, verkar som den tar bort understrecket när jag skickar in i din blogg.. konstigt..



du kan även skicka det på min andra mail som är:



[email protected]



//John

2008-10-07 @ 23:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0