Första inlägget.

Jag skriver som sagt den här bloggen för att ni ska få veta vad jag gör på jobbet om dagarna. Jag jobbar på SJ och är stationerad i Malmö. Blev klar med min lokförarutbildning för en vecka sen :)
Första egna turen var mycket speciell. Jag var väldigt nervös när jag klev ner på spår 5b i Malmö, för att rigga upp tåget.
Hela tiden kändes det som att man hade glömt nåt... Men men... tåget klargjordes och vi avgick i tid från Malmö :) Inget glömdes.
Väl framme i Hässleholm (Hm) hade jag så avverkat min första egna tur. Inte speciellt lång men nog så viktig :)

Såhär en vecka efteråt och med körda turer till Ängelholm (Ä), Karlskrona (Ck), Växjö (Vö) mm mm. så kan jag bara konstatera att det här måste vara ett av dom bättre jobben man kan ha...
Inte en dag är den andra lik. Ni ska få se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0